Skip to main content

Interne Kundenzufriedenheit mit dem Controllerbereich

Eine empirische Studie

  • Book
  • © 2012

Overview

Part of the book series: Schriften des Center for Controlling & Management (CCM) (SCCM, volume 43)

  • 14k Accesses

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this book

eBook USD 79.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
Softcover Book USD 59.99
Price excludes VAT (USA)
  • Compact, lightweight edition
  • Dispatched in 3 to 5 business days
  • Free shipping worldwide - see info

Tax calculation will be finalised at checkout

Other ways to access

Licence this eBook for your library

Institutional subscriptions

Table of contents (6 chapters)

Keywords

About this book

Auch in internen Leistungsbeziehungen zwischen Abteilungen ist die Erreichung von Kundenzufriedenheit elementar, um diese Beziehung aufrechtzuerhalten und weiterzuentwickeln. René V. Rambusch untersucht die inhaltlichen Dimensionen und Determinanten der internen Kundenzufriedenheit mit dem Controllerbereich. Auf Basis bestehender konzeptioneller und empirischer Erkenntnisse, modelliert er die interne Kundenzufriedenheit als mehrdimensionales Konstrukt und formuliert Hypothesen zu ihren Determinanten. Die Ergebnisse der empirischen Hypothesenprüfung geben konkrete Hinweise auf eine kundenorientierte Ausrichtung der Leistungen von Controllerbereichen, stellen aber gleichzeitig die Eignung der internen Kundenzufriedenheit als Hauptsteuerungsgröße für Rationalitätssicherer in Frage.

Bibliographic Information

  • Book Title: Interne Kundenzufriedenheit mit dem Controllerbereich

  • Book Subtitle: Eine empirische Studie

  • Authors: René V Rambusch

  • Series Title: Schriften des Center for Controlling & Management (CCM)

  • DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-3566-3

  • Publisher: Gabler Verlag Wiesbaden

  • eBook Packages: Business and Economics (German Language)

  • Copyright Information: Gabler Verlag | Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 2012

  • Softcover ISBN: 978-3-8349-3408-6Published: 11 November 2011

  • eBook ISBN: 978-3-8349-3566-3Published: 29 August 2012

  • Edition Number: 1

  • Number of Pages: XXXI, 431

  • Topics: Management

Publish with us